Rendhagyó MLG-túra a Cuha-patak völgyében, ...
... ugyanis a túra szerves részét képezte, hogy vasúton közelítettük meg, a zirci vasútállomásról indulva ...
... a MÁV 11-es számú, Győr - Veszprém vonalán, aminek Bakonyszentlászló és Veszprém közötti szakasza hazánkban egyedüliként kapott műemléki védettséget 2011-ben.
A Porva-Csesznek és Vinye közötti szakaszt 3 alagút és 2 völgyhíd teszi izgalmasabbá.
Az esőtől párás ablaküveg és a szerelvény irtózatos rázkódása korlátozta a fotózás lehetőségét.
A vasútvonal építése 1895 tavaszán kezdődött és rajta 1896-ban indult meg a forgalom.
Néhány kép az utazásról, ...
... az erdőről ...
...
... lakóépületről Porva-Csesznek megállónál, ...
... a Bakonyról, ...
... a Cuha-patak szurdokáról.
Leszállás Vinye megállóhelyen.
Szeptember elején még a Cuha-patak teljes kiszáradásáról cikkeztek, azonban hála Borisnak és az éppen elemében lévő Cassandrának, nem maradtak el az izgalmas és a száraz lábbal túlélők számára a mókás patakátkelések.
Az időjárás viszontagságai miatt keveseket kötött le a Kőpince-forrás és pihenőhelye ...
... vagy a Kőpince-barlang.
Költői kérdés: alulról vagy felülről áztunk-e el jobban?
Az imént mutattam ezt a helyszínt a vonatablakból.
A szurdok leglátványosabb része.
Az 1896-os Vasútépítési emlékmű.
Az egyik alagút a Gubányi Károly hídról.
A Cuha és a turistaút a hídról nézve.
A Cuha-patak.
Az eső miatt kevés kép készült, így a szurdokvölgy megtekintésére egy 2019-es tavaszi túra fotóit ajánlom ide kattintva.
Az áradó Cuha.
Porva-Csesznek vasúti megállóhely. A Vinyétől számított 5,5 km megtételére becsült 85 percből a csapatos patakátkelések miatt kb. 160 perc lett, ...
... így megszáradni sem volt idő, hogy visszainduljon velünk a vonat Zircre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése