2015/09/10

Egy elfeledett túraútvonal nyomában #3 A piros sávon a dunaföldvári határban

Ha nem ütköztem volna az áthatolhatatlan akadályba, itt lyukadtam volna ki valahol..., látszik, ebből az irányból sem jobb a helyzet.

Jobbra fordulva egy vízfolyás medre felett átkelve botlok bele a nem festett jelzésbe, ami az egyetlen a völgyben.

Ha még nem zavarodtál össze teljesen (vicces, amikor keresel egy jelet, és egy másikat találsz), feltűnik a piros kereszt jelzés is, ...

... ezért kíváncsiságból észak felé fordulok a völgyben vaktában, mivel több jelet nem találni, ...

... elhaladok a térkép által Puputeve-hátnak nevezett dombok alatt, ...

... míg a következő nagyobb kereszteződésnél, bokrokkal körbenőtt fánál ismét találok keresztet. Ez a túraútvonal Németkér irányába halad, sajnos, a piros sávhoz hasonló állapotban.

A kis kitérő után visszatérek a piros sávhoz, immár a völgyben dél felé haladva. Bár jelzés nincs, az út környezete biztatónak tűnik.

Közönséges boglárka (Polyommatus icarus) ...

... hatalmas csapatával találkozom.

Amikor már feltűnik Kanacspuszta is, az út gyanúsan veszít a minőségéből, ...

... mint kiderül, ezért. Ezek szerint régen jártam már erre, amikor kerítésnek még nyoma sem volt. Ezzel kijelenthetjük a túraútvonal megszűntét.

Hátraarc, - legalább szép kilátás nyílik a Gyűrűsi-völgyrendszerre - de most már csak azért is megkeresem a jelet a túloldalon.

A Gyapáról vezető műúton ...

... megérkezek Kanacsra, ...

... és ismét a piros sávon vagyok.

Visszafordulva a műúton úgy döntök, követem még egy darabig.

Nem sokat várat magára a következő dilemma, de a térkép segítségemre van. Tehát, szemből érkeztem a kerítéskerülés miatt, jobbra Kanacspuszta, balra Gyapa, vagyis a kép a piros sáv útvonalán készült.

Jellemző módon az egyenes szakaszon rögtön útbaigazítanak.

Ezután a kanyar után ...

... már nem látom értelmét újabb megpróbáltatásnak kitenni a kerékpárt. Azért még nem mondtam le arról, hogy ha kitérőkkel is, de a piros sávon jussak el Dunakömlődig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése