2019/06/05

Tour de Kajdacsi-rétek #1 Kosborok nyomában 2019

Tavaly óta tervben volt ennek a rétnek a meglátogatása, majd miután Tóth István Zsolttól (amit ezúton is köszönök neki) nemcsak leírás formájában, hanem szóban is tippet kaptam a poloskaszagú kosborok lelőhelyét illetően, éppen jókor érkeztem az idei kosborszemlére.

Más (fehér gólya - Ciconia ciconia) is érdeklődve szemlélte a kosborokat, ...

... persze gázlólábakkal könnyű, ...

... a szárnyakról nem is beszélve.

Először a mocsári kosborok tömege fogadott.



A védett mocsári kosborról (Orchis palustris, újabban mocsári sisakoskosbor, Anacamptis palustris), ...

... itt írtam először.

Kilenc kép következik a meglehetősen formagazdag orchideáról.








A meglepően nagy egyedszámú mocsári kosbor fotózása után ...

... kerültek szem elé a sokkal kisebb termetű poloskaszagú kosborok.

A Kajdacsi-rétek a legnagyobb Tolna megyei állománnyal büszkélkedhet.

A védett poloskaszagú kosborról (Orchis coriophora, újabban poloskaszagú sisakoskosbor, Anacamptis coriophora) ...

... itt írtam először.

A különleges virágok közelebbről.


Miközben a poloskaszagú elnevezést ellenőriztem, ...

... a hab is felkerült a tortára mintegy 15 tő pókbangó személyében.

A fokozottan védett pókbangóról (Ophrys sphegodes) ...

... itt talál leírást.




Végül amiért szeptemberben is érdemes itt látogatást tenni, az őszi kikerics (Colchicum autumnale) levelei ...

... és toktermése (virágzó egyedekről képek itt).

2 megjegyzés:

  1. Rettenetesen örülök, hogy rátaláltam az oldalra, álmomban sem gondoltam, hogy bárki mást is érdekelnek a kajdacsi orchideák rajtam kívül :) Szuper blog, remélem, még sok-sok bejegyzést láthatunk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig még olyan laikusok, mint én, illetve szakemberek is érdeklődnek iránta. Örülök, hogy sikerült érdekességet találni az oldalon. :) Köszönöm.

      Törlés